מה קרה למשחק? חלק 1

אפשר לשמוע גם דרך

המציאות הקשה של ימינו, עושה רושם שאי-אפשר להיחלץ ממנה.

ומה אם אנחנו בכלל טועים בגישה… וזו לא שאלה של "קריאת המציאות", אלא שאלה אחרת לחלוטין… משהו שקשור בגישה שלנו, ב"איך" שאנחנו ניגשים לדברים. אולי צריך לגשת אל החיים כמו אל פאזל…?

תומר ועמרי לומדים מהילדים ומנסים לגשת לאחת השאלות המעניינות בתחום החינוך, בריאות הנפש, ההורות, הפילוסופיה, המדינאות, והמדע – מה קרה למשחק? איך המשחק קשור לחיינו? מה בין משחק למחקר? ומה המשחק יכול לעזור לנו דווקא בימים טרופים כמו אלו? אולי אנחנו בכלל צריכים ללמוד קצת יותר מהילדים…?

יצחק קצנלסון ישיר לנו שירים שאף פעם לא קראנו מקרוב (כל העומד מאחורי ומצדדי הוא העומד!), בוב בלאק ינסה לשכנע אותנו שלא צריך ללכת לעבודה (תפ-סו-ני!), ניטשה יפזז וירקד לנו עם המדע העליז (יש לנו גולם במעגל!), יאנוש קורצ'אק יפכח את עינינו בשאלות של חינוך והטרדות של המחנך (קווה קווה דה לה אומה, קווה קווה קווה!), עם הפוליטיקאים של ימינו נבין איך המציאות הורסת את המשחק (אחת שתיים שלוש דג מלוח!).

מקרל צוללים אל משחקי הילדים עם כובע מצחייה ובקבוק מים, ומזכירים לכם ש- "הרצל אמר לעשות לנו לייק!" אז יאללה, סופרים עשר ומתחילים!

קריאה נוספת:

פרידריך ניטשה, "המדע העליז", שוקן:1967

[לחצו לרכישה דרך הוצאת שוקן]

קורצ'אק, יאנוש. כיצד לאהוב ילדים. הוצאת הקיבוץ המאוחד. 2002

[לחצו לרכישה דרך הוצאת קיבוץ מאוחד]

Bob Black, The Abolition of Work

[לחצו לקריאה מקוונת]